Om du ombeds att berätta om dig själv, vad säger du då?
Vilka personliga egenskaper och styrkor framhäver du när du berättar om dig själv? (Och vad är relevant att lyfta fram i relation till tjänsten)
Vad behöver du blir bättre på? Vilka är dina utvecklingsområden? (Både arbetsmässiga och personliga)
Vad motiverar dig att prestera i ditt arbete? Fundera över vilka drivkrafter du har och hur dessa drivkrafter påverkar dig i ditt arbete.
Vad är viktigt för dig hos en kommande arbetsgivare? (Gällande exempelvis utveckling, kultur, kollegor eller din framtida chef)
Tips!
Ha inte bråttom med att prata om dina tidigare arbetslivserfarenheter när du ombeds att berätta om dig själv. Nämn inledningsvis kort om din bakgrund, hur din fritid ser ut, vad som engagerar dig och vad som är viktigt för dig. Detta brukar ge intervjun en mjukare karaktär och arbetsgivaren får möjlighet att börja lära känna dig istället för att lyssna på en genomgång av ditt CV som denne redan läst igenom.